torsdag 6 oktober 2011

Jakriborg

Foto: Formelle Design

Har länge tänkt att jag måste göra ett studiebesök
i det omdiskuterade bostadsområdet Jakriborg
utanför Lund så här om veckan tog jag mig en
avstickare dit. Byn ligger mitt ute på åkern och
ser ut och är uppbyggd som en meddeltidsstad
även om första inflyttningen faktiskt skedde 1999.
Mycket märklig känsla att gå runt bland något
som ser ut att vara från 1500-talet men ändå är
alldeles nybyggt. Men fint var det allt och kul var
det att få se Jakriborg i verkligheten.

//Milli

3 kommentarer:

  1. Ser mysigt och fint ut!

    tina

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du gjorde ett studiebesök där. Själv susar jag förbi med tåget varje dag men än har jag aldrig varit där. Blev minsann lite inspirerad av dig nu och det är ju på tiden att man tar sig in på området någon gång för visst är det ett läckert bostadsområde.

    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är där fint?! Verkligen speciellt. De har en supermysig julmarknad där vi kommer befinna oss när julen nalkas. :) /Nellie

    SvaraRadera