onsdag 26 oktober 2011

Fin blomma av fin vän i fint hus




















Foto: Formelle Design

Här om dagen var jag och hälsade på min kära vän J för att
spana in familjens splirrans nybyggda hus. Det var så fint och
mysigt att det bara inte kan vara hälsosamt för en sån som
mig att vistas i såna snygga hemmiljöer... På rundvandringen
i huset föll blicken på några blommor som stod i tvättstuge-
fönstret. J har i alla år jag känt henne haft en krukväxt som
jag har suktat efter, men själv aldrig hittat i någon blomster-
affär. Nu visade det sig att hon hade delat min favoritväxt
och planterat i en kruka - och det bästa av allt - att den nya
krukan var till MIG! Det var verkligen en både fin tanke,
handling och present som jag blev väldigt glad över.
Tack snälla J för blomman, vad den nu än heter.
(Någon som vet?) Och grattis till det fina huset!

//M

1 kommentar:

  1. Hej,
    jag tror det är en Elefantöra (Parasollpilea). Mamma hade en massa sådanan när jag växte upp, jag tyckte aldrig dom var fina. Jag ville ha ormbunkar och murgrönor på den tiden. Men nu ser jag ju att dom är fina!
    Är dom svåra att få tag på alltså? Ska leta ute i Gräsbo och se om jag hittar någon någonstans.
    Kram från Maria

    SvaraRadera