söndag 4 september 2011

Mycket folk, stora vagnar och massor av saker


















Foto: Formelle Design

Då har man varit på Ullared för andra gången i sitt liv och en mycket
spännande upplevelse måste jag säga. Vi hade tur att slippa köa
in men väl där så var det helt otroligt mycket folk och alla puffade
på varandra med sina gigantiska vagnar. Vilket hav av saker det
är, helt overkligt stort och massvis med billiga saker man inte alls
behöver, men nog gick det bra att lasta en liten hög i den enorma
vagnen och bli en del hundralappar fattigare. Det jag köpte mest
av var leksaker och det fanns det gott om. Så lite fint rosa och
pastelliga saker kom jag hem med, till den lillas stora förtjusning.
Blir nog ingen storkonsument på Ullared känner jag, men kan
tänka mig ett besök sådär vart tionde år eller något, eller oftare
om jag får ha fler så här trevliga dagar med mina fina vänner!

//Johanna

Mest uppskattade köpet: Rosa leksaksmobilen med bling bling väska  
för 30 kr som älskas av prinsessan här hemma.
Mest prisvärda köpet: Plattång för 199 kr som annars kostar 690 kr.
Häftigaste upplevelsen: Den enorma kundvagnsparkeringen utanför 
restaurangen en våning upp.
Snyggaste miljön: Nya restaurangen med massor av Lilla My lampor 
från Muuto i taket, ville smuggla med mig minst en hem.
Lyxigast: Tre rätters lunch för 99 kr.







4 kommentarer:

  1. Skulle nog vilja åka dit en gång tror jag.. verkar lite kul så där :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. Nog är det en upplevelse allt. Man får ju inte vara folkskygg om man ska klara av det. Hoppas ni hade trevligt!

    SvaraRadera
  3. Så du har varit på Ullared! Spännande... ;-)
    Jag har varit där en gång, för 10 år sedan. Vi åkte en tisdag precis före löning och det var nästan inget folk alls, varken in, inne eller i kassan. Men, det imponerade inte så mycket på mig ändå. Jag gillar inte riktigt tanken på att handla ALLT i samma butik... Skulle aldrig köa för att komma in i en butik... men det är ju jag. Alla är ju inte som jag... som tur är! ;-)

    Du verkar iaf nöjd med din dag. Det är ju det viktigaste! Att umgås och mysa tillsammans, vad man gör är egentligen ganska oväsentligt.

    Fina fynd verkar du gjort! SKOJ!

    HOppsan vad jag blarrade! Ha en skön dag!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Jag är väl lite unik, eftersom jag aldrig varit i Ullared och shoppat och jag har inga planer på det i framtiden heller. Har aldrig varit i Thailand på badsemester så jag måste vara en unik svenska eller hur?
    Fina bilder bjuder du på och intressant läsning, speciellt den sista KUL!

    SvaraRadera