fredag 16 september 2011

80-tals kärlek


























Foto: Formelle Design

För några år sedan köpte jag den här härliga
80-tals lampa på Blocket. Blev erbjuden ett
helt kit med marmorsoffbord, hörnskinnsoffa och
allt vad som hörde till på den tiden men avstod
(lätt val) och såg framför mig denna fem-armade
skönhet i min moderna, stilrena miljö hemma.
Mannen som sålde den kunde inte för sitt liv
förstå hur någon kunde tänka sig att betala
500 kr för den men jag gav honom glatt pengarna.
Den har prytt vårat vardagsrum i fem år nu och
ger ett skönt ljus över soffan när man ligger och
läser eller bara myser. Nu insåg jag att jag inte är
ensam om att gilla den för hittade den nyss i ett
reklamblad för Mio möbler, nytillverkad, nästan
exakt likadan (saknar dock marmorplattan den
står på) för 1990 kr. Känns som jag gjorde ett
bra köp hos den där mannen på landet för fem
år sedan. Hoppas att han också fått reklambladet :)

//Johanna

3 kommentarer:

  1. hihi så kul- grattis får man väl säga då;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul att se hur vissa saker "går igen". Som min mamma brukar säga, sparar man sakerna bara tillräckligt länge så blir de moderna igen. :) Så sant som det är sagt. Trevlig helg! /Nellie

    SvaraRadera