lördag 29 januari 2011

Yoko Ono till Wanås skulpturpark




















YOKO ONO
Photo: Tom Haller, © Yoko Ono


Jag kan inte förstå varför jag ännu inte har
besökt Wanås Skulpturpark i Östra Göinge,
Skåne, som måste vara det ultimata
utflyktsmålet med sitt medeltida slott,
ett ekologiskt jordbruk, en konsthall
och skulpturparken med över 40 verk.
Den 15 maj öppnar 2011 års utställningar
där bl.a. Yoko Onos verk är några av
dragplåsterna. Hon berör med  enkla medel,
önskningar, instruktioner och trasigt porslin.
- Alla mina verk är en slags önskningar.
Fortsätt önska medan du deltar, säger
Yoko Ono om sina verk.
I vår SKA jag åka dit! Innan dess spanar
jag in Wanås hemsida och deras roliga
webshop, men där gäller mest bara att
titta - konstverken kostar en slant. /M

Wanås Öppettider:
Parken: alla dagar hela året kl 8-19.
Byggnaderna: öppnar igen våren 2011.















Maya Lin, 11 Minute Line, 2004
Courtesy the artist.

2 kommentarer:

  1. hej :)

    Wanås är absolut värt ett besök!
    Vi var där när Louise Bourgeois tio meter höga "spindel" skulptur ”Maman ” gjorde
    ett besök i parken.

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen att rekommendera! Så fin bokskog och häftiga installationer.. Jättemysigt, åk!! :-)MVH/Mimmi

    SvaraRadera