måndag 10 januari 2011

Gran Canaria

Gran Canaria

Foto: via Polyvore.com

Kanske någon har märkt att ena halvan av Formelle Design har varit
lite frånvarande senaste veckan. Semester var anledningen, och inte
vilken semester som helst, utan en alldeles fantastisk sol-, bad-, mat-,
vin-, shopping - och barnsemester. På Gran Canaria. I Las Palmas.
Om någon känner sig sugen på kombinationerna ovan måste jag
verkligen rekommendera detta resmål. Tänk dig en stor stad, med
massor av roliga affärer och varuhus, otroligt många bra restauranger
och tapasställen, en jättelång sandstrand med ett rev där det simmar
fina fiskar som man kan snorkla bland, 25 grader i luften och 20 i vattnet.
Allt detta bra 4,5 flygtimmar bort mitt i grådassiga kalla januari. Suck.
5-åringen älskade det också!
Och nu världens bästa restaurangtips till dig som kanske rentav
bokar en resa:
La buena vida
Med spanskt, nyskapande kök. Vällagade, roliga tapas fär 1,5 euro (!)
och super smarriga varmrätter för ca 12 euro. I mysig lokal,
mitt i gamla Las palmas, trevlig personal, dyraste vinet 36 euro....

Behöver jag nämna att vi var där två gånger på en vecka?
Adress: C/ Mendizábal, 24, Las Palmas
Tel: 0034928335864

Hola! /M
 

2 kommentarer:

  1. Mmmm, låter nice! Ja, det var verkligen inte sista gången man tar en paus från vintern för att söka sig till 1-2 veckors värme, tycker att man faktiskt förtjänar 2 veckor, eller hur? :-)

    SvaraRadera
  2. Jag inser att vi åkte till fel ställe på samma ö! Låter härligt och jag blir (som vanligt) hungrig!

    SvaraRadera