onsdag 12 januari 2011

Cred to: Ingela P Arrhenius




Foto: Formelle Design

Jag tycker att det är jättekul att de stora kedjorna anlitar duktiga
formgivare till sina masskollektioner, men jag tycker däremot att
det är otroligt dåligt och snålt att de (i detta fall KappAhl) inte
kan ge dessa formgivare lite cred genom att någonstans på plagget
skriva ut deras namn. Jag älskar detta mönster och hade ingen aning
om vem som var upphovsmakaren förrän jag av en slump ramlade
in på hennes hemsida och hittade mönstret där. Har du, liksom jag,
missat denna wonderwoman inom formgivning; Ingela P Arrhenius,
besök då hennes hemsida och förundras!
http://www.ingelaparrhenius.com/archives/category/patterns
Nu ska jag maila KappAhl och klaga. /M


ingela



















Foto: via Polyvore.com

3 kommentarer:

  1. Jo jag vet vem Ingela P Arrhenius är och gillar verkligen hennes mönster, såg ditt och blev så färtjust, visste inte att det blivit barnkläder, håller med om att det borde stå hennes namn någonstans.

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än hålla med. Nu måste jag till Kappahl och kolla in denna IRL :) Den var ju hur fin som helst!
    /Ylva

    SvaraRadera
  3. Ja, orättvist är det. MEN tyvärr Ylva, tröjan är från i somras så jag vet inte om de har kvar den nu. Kanske på rea? :-)
    /Milli

    SvaraRadera