måndag 2 januari 2012

Kaffepaus






























Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Igår var jag ute och traskade i min gamla hemstad Helsingborg
och eftersom jag tyvärr inte kommer till stan så väldigt ofta är
det alltid kul att se vilka nya butiker, restauranger och caféer
som har öppnat sen sist. Jag blev fruktansvärt sugen på att gå
in på Piazza deli & café på Drottninggatan. Tyvär var det stängt
(nyårsdagen) men den snygga inredningen i skön italiensk stil
fick mig att avlägga ett nyårslöfte som blir lätta att hålla;
att återkomma inom kort och dricka minst en latte, eller kanske
en cappuccino. Kaffesugen blev jag i alla fall.

Yesterday I was out walking in my old hometown of Helsingborg
and since I  do not come to town so very often it's always fun to

see some new stores, restaurants and cafes. I was terribly tempted
to visit  Piazza Deli & Cafe on Drottninggatan but it was closed
(New Year's Day). The stylish Italian decor forced me to make
a New Year's resolution that will be easy to keep; come back soon
and have at least one latte, or maybe a cappuccino.
Urge for coffe in all cases.

//Milli

1 kommentar:

  1. Ser verkligen snyggt ut- och vilket bra nyårslöfte;) God fortsättning! Kram Johanna

    SvaraRadera