söndag 17 mars 2013

Gyllene DIY-ananas på tapeten











































Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Då hänger den äntligen på plats - min gyllene ananas modell större. Jag och två kreativa tjejer hade en riktigt rolig dag där vi sprayade diverse matvaror med sprayfärg och fotograferade dem för några veckor sen. Efter en vända i Photoshop skickades jag bilderna till tryckeri som skrev ut dem på canvas. Min ananas i guld mäter 80 x 120 cm så den tar lite plats. Just nu får den hänga i arbetshörnan, men jag tycker nog att den skulle kunna förtjäna en lite mer hedervärd plats, i alla fall så länge som jag fortfarande är extremt sugen på metallicfärger i mitt hem. Ett enkelt DIY om man har en frukt, lite inspiration och lite sprayfärg över... Fler inspirerande bilder finns på Fabriken. Ha en skön söndag!

It´s finally in place - my large golden pineapple. Me and two creative girls had a really fun day where we sprayed assorted groceries with spray paint and photographed them a few weeks ago. After a turn in Photoshop I sent the pictures to the print shop who printed them on canvas. My pineapple in gold measures 80 x 120 cm, so it takes little space. For now it hangs in the working the corner, but I think that it could earn a little more honorable place, at least as long as I am still very hungry for metallic colors in my home. An easy DIY if you have a fruit, a little inspiration and a little spray paint over ... More inspiring images found at Fabriken. Have a great Sunday!

//Milli

1 kommentar: